...toata lumea minte ??!....

Cand esti inteligent si cand esti intelept?
Esti inteligent daca nu crezi decat jumatate din ceea ce auzi; esti intelept daca stii care jumatate!...

sâmbătă, 13 februarie 2010

aur, blugi, bazarul din Istanbul....

Salut, azi am inceput sa citesc o carte care se cheama 54/24 de Bogdan Teodorescu, misto nu ?
In cartea asta nenea Teodorescu ne impartaseste experiente din calatoriile dumnealui, intr-o maniera personala, mda, asta imi da si mie ideea geniala sa fac si eu acelasi lucru, dar pe blog, si moca pentru prietenii care ma urmaresc aici.Avand in vedere si luand in considerare :) , ca am avut agentie de turism timp de ...8 ani si ca am calatorit ceva am sa incerc sa scormonesc un pic creierasul si sa va spun din punctul de vedere foarte personal ce imi mai amintesc, adica ce a fost mai pregnant in aceste calatorii.
Deci am sa incep cu prima mea calatorie peste granita si anume in Turcia , eram in clasa a 9 a adica prin 1990-1991, cand impreuna cu cativa colegi de la Romtelecom ai lui tata, ne-am hotarat sa mergem in Istanbul, sa ne cumparam aur, blugi, etc din vestitul Bazar.
Zis si facut ne-am intalnit cu autocarul in piata Victoriei pe la ora 4 dimineata, ca asa se pleca, matinal , tineau mortis la vechiul difton romanesc "cine se scoala de dimineata..." ; urma sa parcurgem Bucuresti- Istanbul fara oprire, pana la bazar. Asa a si fost, am intrat in Bulgaria si ma uitam cu ochii mari sa descopar oamenii cu "ceafa groasa" de pe strada, nu i-am vazut !, poate la intoarcere...sa fiu mai atent..., apoi am ajuns in Turcia unde vamesii ne-au dat jos pe toti "turistii"si ne-au pus sa ne desfacem bagaju' si sa le aratam cu ce-am intrat in tara(toti ne lasasem acasa : lanturile, bratarile, ghiulurile, ceasurile...., urma sa ni le punem pe cele cumparate ca sa nu platim vama :)))). Dupa circu' asta, ne-au dat voie sa plecam spre Istanbul, nu imi mai amintesc decat ca, pentru acea perioada aveau sosele mai bune decat la noi si pretul la benzina care era de zeci de milioane de lire/ litru ! Apoi frapant a fost modul in care isi asezau marfa adica fructele sub forma de piramida pe marginea drumului si bineanteles nisipul de peste tot.
Am ajuns dimineata in bazar, si am plecat sa cautam un hotel, pe strada erau oameni foarte negriciosi , "oameni de afaceri", targoveti ca sa zic asa din tarile din jurul Turciei, din Rusia, Ucraina , Bulgaria, Moldova, etc si.... curve , (doar erau multi turisti, nu ?!) care spre stupoarea mea, spuneau "ce faci fa ?, bine fa !" , zic ori inteleg eu turca ori a inceput globalizarea si Romania are export ! Am ajuns la un fel de hotel de nu stiu cate stele ca nu scria nicaieri si am luat o camera. Avea 2 paturi si o chiuveta...misto nu ?, dar pentru o noapte....
Am plecat la bazar, sa cumparam ce ne-am propus, am intalnit pe strada vanzatori de inghetata care o carau pe un fel de tricicleta, sau vanzatori de apa rece, tot aici am remarcat un miros pestilential de la niste munti de gunoaie care erau , aveam sa vedem mai tarziu, peste tot. Toti negustorii ne imbiau din usile magazinelor sa cumparam, sa incercam, sa intram,sa negociem,  sa vorbim macar  ! Tot mai tarziu am aflat ca era greva a gunoierilor in acea perioada la ei. Nu imi amintesc ce am mancat dar imi amintesc traficul autoturismelor care mi s-a parut dezastru, la fel si masinile ! Noaptea a fost OK , doar o data m-am trezit  cand am auzit pe hol unul din colegii lui tata care spunea unui turc (cred ca receptionerului) " Chit, Chit Colega !"(zic probabil are vreun soricel in camera si inchid ochii la loc !)
Am plecat spre casa, cu foarte multe bagaje, am adormit in autocar pe la granita cu bulgaria, dar m-a trezit un granicer sa imi vada culoarea ochilor daca corespunde cu pasaportul pe care il arata tata...!
Am asteptat sa ne puna stampila pe pasapoarte si am asteptat si am asteptat, dar dupa ce s-a strans o cheta pentru vamesi am trecut in sfarsit de vama , curati si uscati !
Tot acolo am vazut un autocar din Moldova, in care pe locurile pasagerilor, erau bagaje pana mai sus de nivelul scaunelor (mai sus !) si cei cativa pasageri , afaceristi,  stateau literalmente culcati pe burta peste acestea !
Am ajuns acasa obosit de stat pe scaun cate 24 de ore la dus si intors, dar "incantat" de experienta turceasca !
Sper sa nu o mai repet, prea curand ! Astea au fost timpurile, ce sa-i faci !?...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu